Varför vill vi att du ska komma just till oss?

Den här gången tänkte jag skriva lite om vår församling och vad vi vill. Du är lika välkommen till våra gudstjänster som du är välkommen till din matbutik. Till matbutiken går du när du är hungrig, är du inte det kanske du blir det när du ser vad de har att erbjuda. På liknande sätt kan du komma till oss hungrig på att lära känna Gud eller så blir du det när du ser vad Jesus har att erbjuda. Vår kyrka är lika öppen som Svenska kyrkan. Du kan komma varje söndag utan att vara medlem.
Varför vill vi att du ska komma just till oss? Kristen blir man inte av att gå till en kyrka då och då. Du behöver bli frälst. Du måste ta ett personligt beslut att ge ditt liv till Gud. Det talar vi rakt på sak om i vår kyrka. Här kan din tro växa fram till ditt personliga beslut att följa Jesus.

Per Westerberg